JESEN, TEK ČEZ PISAN GOZD IN KOSTANJEVA JUHICA

Priznam, nisem ljubitelj letnega časa, ki sledi po jeseni in se stežka sprijaznim, da traja obdobje bunde ponavadi od novembra pa tja vse do marca, če imamo srečo. Ampak danes je bil prav prijeten jesenski dan, sonček je sijal, temperature so se dvignile celo nad 15 stopinj in odločila sem se ponovno narediti športni korak v ta prelep dan. Šport je super, to vemo vsi, imeti motivacijo, voljo in predvsem željo pa je popolnoma druga zgodba, ki zahteva ogromno kompromisov s samim seboj. Danes sem se odločila, da če ne zdaj, bodo ostali kot vedno na sporedu izgovori o slabem vremenu, o pomanjkanju časa in… Saj veste, sto in en izgovor in vsi dovolj dobri, da ostajamo v svoji coni udobja!

Tek je vsekakor primeren za tiste pogumneže, ki bi radi pridobili kondicijo ter prav tako učinkovito izgubili kilogram ali šest!

Da bi pravilno tekli, je potrebno vseeno vedeti nekaj pomembnih dejstev:

-          Pred tekom naj ne bi jedli vsaj dve uri in še to takšno hrano, za katero vemo, da ne bo dalj časa preobremenila proces presnove, prebave in tratila našo energijo,

-          pomembno je pitje tekočine, da imamo nekaj zaloge, če je tek dolg in naporen,

-          pomembna je udobna športna obutev in za katero nismo zapravili celo premoženje in jih zato raje gledamo na polici, kot da bi jih »znucali«,

-          primerno se moramo obleči in mislim, da je najpomembnejše to, da se v tej športni opravi tudi dobro počutimo, ne samo izgledamo,

-          in pametno se je tudi ogreti, malo pretegniti noge in pričeti s počasnim tempom, da se telo dovolj ogreje za hitrejše poskoke,

-          najpomembnejše pa je, da si izberemo lasten cilj, motivacijo in sledimo tej poti in nič zato, če se nam kakšen dan ne ljubi, bolj je važno, da vzdržujemo telesno aktivnost.

Zakaj nam tek pomaga izgubiti kilogram ali šest?

Moje prepričanje je pravzaprav naslednje, če zanemarimo dejstva, da telo kuri kalorije itd..

Če se odločite, da boste začeli (spet) teči, boste pred tekom imeli kakšno lahko malico, saj vemo, da nismo sposobni narediti poskočnih korakov s polnim trebuhom, kaj šele kakšen hitrejši tempo ali šprint. Torej malica je zagotova lažja. Potem se spravimo tečt in po teku smo zelo zadovoljni ter ponosni nase, pa tudi, če smo časovno naredili pol urni obhod ali za tiste, ki radi tečemo na dolge proge, tudi do ene ure. Pa tek v hrib, to je šele zmaga. Na račun časa in načina teka se da izgubiti precej kalorij, kar bom napisano podkrepila kasneje. Potem, ko se odpravimo prešernega nasmeha proti domu, rade volje naredimo še vaje za trebušne mišice, par sklec in pripravljeni smo na večerjo. Kaj bo za večerjo? Logično, da nekaj lahkega in beljakovinskega, ker to bo pika na i našemu rekreativnemu dnevu. Evo, ker sledi še zdrava in lahka večerja, si zaslužimo aplavz, pa tudi, če bi si privoščili pregrešno večerjo, vam povem, da ne bi bilo nič hudega, saj smo bili pridni.

Koliko kalorij lahko izgubimo, če:

  • Tečem: pri hitrosti 7,5 km/h povprečen človek porabi okoli 500 kalorij.          Račun, koliko kalorij približno pri zmernem teku porabite na km: teža(kg)x 0,85=___ kcal/zmerno hitro pretečen kilometer.
  • Hodim: če boste hodili 5 km/h, boste porabili približno 300 kalorij.                  Račun, koliko kalorij pri zmerni hoji porabite na km: teža(kg)x 0,42=___kcal/zmerno hitro prehojen kilometer.
  • Kolesarim: pri zmerne kolesarjenju (12-14km/h) 55kg težka ženska porabi približno 233 kalorij, 70 kg težka pa približno 281. Pri sobnem kolesu se porabi približno do 25 odstotkov več.
  • Če plavam: pri zmernem prsnem plavanju 55kg težka ženska v 10 min porabi približno 91 kalorij, 65 kg težka jih porabi 105 kalorij in 75 kg težka ženska približno 120 kalorij.
  • Izvajam aerobiko:

è  srednja aktivna talna aerobika:

-          V 10 minutah: 55 kg težka ženska porabi 63 kalorij, 65 kg težka 73 kalorij in 75 kg težka 83 kalorij.

è  Srednje aktivna plesna aerobika:

-          V 10 minutah: 55 kg težka ženska porabi 87 kalorij, 65 kg težka ženska porabi približno 97 kalorij in 75 kg težka ženska 107 kalorij.

Pa podajam vam še podatek, kjer si lahko preračunate, koliko porabite kalorij, če ste minimalno aktivni, se pravi, da je to pot do službe, delo, opravki in nazaj domov ter veselo na kavč:  655 + (9,5 x teža v kg) + (1,85 x višina v cm) – (4,7 x starost) = ___ kalorije.

Moj namen ni bil, da bi vas s številkami prestrašila ali celo odvrnila od telesne aktivnosti; v tem primeru sem govorila o teku, poleg tega pa vam poslala veliko motivacije in veselja, da se lotite vsakodnevne telesne aktivnosti. Zakaj? Telo vam bo zelo hvaležno, saj si predstavljam, da naše službe potekajo predvsem sedeče in s pol urnim odmorom, v katerem bi se naj kvalitetno najedli. Da nismo ustvarjeni za sedeči položaj, to že ptički čivkajo, da pa kljub vsakodnevnim napornim urnikom lahko nekaj ukrenemo, pa je odvisno od nas samih in od teže naših izgovorov, zakaj tega ne storimo.

Ker pa šport in prehrana gresta z roko v roki, pa lahko pobrskate še med mojimi recepti, ki so greha vredni in predvsem manj kalorični, brbončice pa se smejijo.

Bodite veseli, nasmejani in izkoristite jesenske dni za potep po čudoviti naravi. Ali bo to hoja ali tek, pa si bo vsak posameznik prilagodil sebi in svojemu srcu. 

 

Prijavite se na NajWellness e-novice in prejmite BREZPLAČNO e-knjigo s pozitivnimi zgodbami.
captcha 

Komentar:

Sandra Zagorc

Sem Sandra iz Prekmurja in prihajam iz prelepih Goričkih koncev. Na ljubo agronomskega študija in v bodoče zaposlitve pa trenutno bivam v Ljubljani. Venomer se navdušujem nad novimi stvarmi in izzivi. Rada ustvarjam, pišem, berem, se smejim in domišljiji puščam odprta vrata ter srce. Sem ljubiteljica: Vsega zelenega, kar nam ponuja mati Narava, poletja, vročine in kratkih oblek, latino glasbe ter plesa, druženja, potovanj in novih krajev, knjig in pristno - iskrenih odnosov.

Zelo rada imam: sadje, kjer so kraljice banane, dobro čokolado in španščino. Raziskujem: s pomočjo dobre intuicije raziskujem smisel življenja, zdravega počutja in dobre hrane, moč zelišč ter začimb sveta ajurvede ter kvalitetnih odnosov in duhovne ter osebnostne rasti. Lahko me kontaktirate preko emaila: sandra.zagorc@gmail.com ali preko Facebook profila

Vaše razmišljanje glede članka lahko podelite kot komentar - zgoraj.

Iskalnik VSEBIN

Kategorije ponudnikov

Delite povezavo

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

NajWellness e-Novičke

Prijavite se na NajWellness e-novice in prejmite BREZPLAČNO e-knjigo s pozitivnimi zgodbami.
captcha 

Prispevajte

Spletni stran NajWellness.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več informacij